torsdag, augusti 02, 2007

Gårdagens kalas

Vi har inte haft så mycket kalas i min släkt. Eller rättare sagt, vår familj har inte varit med på så mycket sådant. Mest beror det nog på att min familj bodde i Kvänum när resten av släkten bodde i Skåne, så det var lite långt att åka. Men igår hade vi då kalas eftersom Johan fyllde år. Och vi ville göra det riktigt fint och bjuda på riktigt god mat. Och det känns som att det blev så också.

När gästerna kom bjöds det på Champagne och två sorters snittar; tunnbrödrulle med pepparrot och lax och små smörbrynta bröd med gräddfil, rom, rödlök och dill. Till middag blev det helstekt oxfile med tomat- och olivfylld polenta som serverades med lite balsamicosky. Och lite grönsallad till. Johan hade köpt ett väldigt gott vin. Efter maten blev det Tinas succétårta och kaffe och avec.
En riktigt god kväll med andra ord!


2 kommentarer:

Anonym sa...

wow! vilket kalas, det såg jätte fint ut. Man vill ju än en gång välkomna Johan in i trettio gänget.

Anonym sa...

Hej! Vad fint ni hade det! Lyxigt! Jag är jätteledsen att jag inte kunde vara med. Jag ville ju också vara på finkalas! Kramar!