onsdag, augusti 01, 2007

Min gamle sambo

Idag fyller Johan 30 år. Inatt när jag vaknade till av att Viggo ville upp i sängen knackade Johan på min axel och berättade att han inte hade sovit en blund. Då var klockan 03.30. Jag vet inte om det var det sena kaffet han drack eller om 30-års krisen kom krypande över täcket vid läggdags, men jag tyckte väldigt synd om honom.

I morse smög jag upp och klädde på mig så tyst jag kunde, hämtade mamma och pappas som är på besök för att sedan göra något som familjen Bertilsson aldrig gör. Vi sjöng. Jag kände att det var dags att bjuda till när min älskling fyller 30 så vi tog i så gott vi vågade med tanke på att vi trots allt befinner oss i tätbebyggt område. Jag tyckte Johan var väldigt seg i starten, men så visste jag ju också att han hade sovit dåligt. Men efter några sekunders sjungande inser jag varför han inte reagerar, han har ju för sjutton öronpropparna i!!! Vår sång vackalde till lite, men efter att han förvirrat plockat ur propparna kunde vi ändå fullfölja sången. Det måste verkligen gått från 0 till 100 i ljudvolym för den stackarn.

Nu kan jag ju avslöja vad jag har köpt för present till honom också. Eftersom han är inne på denna bloggen då och då har jag inte kunnat avslöja mina planer som började långt före semetern. I morse fick han ett paket. Det var en liiiiten liten resväska med Elvismotiv. I den låg det pasta, biscotti-kakor, en liten adresslapp att hänga på resväskan, en tetrapack med vin, ett litet paket och ett kuvert. Jag tror han knäckte temat relativt snabbt, det var ju inte riktigt svårighetsgrad enligt "På spåret". När han dessutom fick fram Wallpapers guide över Milano hade jag varit besviken över hans IQ om han inte hade fattat galoppen. Sist i kuvertet låg givetvis flygbiljetterna. Jag tror han blev riktigt glad för presenten. Resan sker den 28 augusti (brorsans födelsedag f.ö.) och det blir en långhelg, torsdag eftermiddag till söndagkväll. Åh, det ska bli skitkul!

Ikväll blir det middag för familjen och lite släkt. Johan har planerat och fixat med Champagne och fina viner, det kommer nog att bli riktigt fint. Vi har t.o.m. lånat in en vit linneduk från Johans mamma. Vuxet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Johan

Förståndigt med pluggar...