torsdag, november 09, 2006

Avsked

Jaha, då har jag slutat på Trigger. Igår jobbade jag min sista dag där och det kändes ganska konstigt. Har man gått till en arbetsplats i tre och ett halvt år så är det lite märkligt att man helt plötsligt inte skall gå dit och träffa alla sina kompisar varje dag. Jag lyckades hålla mig undan från sentimentaliteten ända tills sista timmen då jag skulle rensa skrivbordet och folk som inte kunde komma med på kvällens festligeheter kom för att säga hej då.

Men det är ju skönt också. I tankarna är jag ju nästan redan på min nya arbetsplats och är lycklig sambo på Östermalm :) Och kompisarna på Trigger försvinner ju inte.

För att fira av mig gick vi till Hard Rock café på kvällen. God mat och rikligt med dryck! Sebastian den spjuvern ordnade så att det kom in en drink (tror det var long island ice-tea) med en liten sprakande historia i. Den satte fart på blodomloppet vill jag säga. Efter maten blev det bowling två trappor upp. Men inte vanlig bowling, utan virituell bowling. Eller som Marcus Lindh helst kallar det; pixel-bowling. Det var hur kul som helst, lite svettigt också.

Att Hard Rock café är ett bra ställe märker man på att de har ett air-hockey spel. Jag älskar air-hockey! Och jag är grym! Fråga de som jag spelade mot igår. De kan också intyga att jag går in för spelet...

När det var dags att gå hem (tja, Marcus Lindh, Björk, Jaani och Mia gick förstås vidare) ösregnade det. Jag gick halvvägs och sedan stoppade jag en taxi. Jag sa till chauffören att usch vilket äckligt väder det var. Han svarade iskallt: Jo. men do vet, det e barra ongefär fem manader kvar no innan det bli bättre.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! Air-hockey är ballt och jag vinner ju varje gång. Någon gång skall vi ha ett hemma baby. Plopp!

Anonym sa...

Jag var bäst på bowlingen!