fredag, november 03, 2006

Rutiner


Idag är det en riktigt fin dag! Solen skiner och det är kallt. Jag gillar när det är kallt, hellre några minusgrader än bara några plus. Dessutom är det ju fredag och då kan jag göra vad jag vill. Lite jobb, lite tvätt, lite gos med Viggo. Jag borde ju verkligen börja packa. Borde. Men så är det det där med vad jag kan packa ner. Ska jag använda den här innan jag flyttar? Kommer jag behöva den där? Alla viktiga papper och sånt, hur håller jag koll just på den lådan? Ja, ja, det löser sig. Det är trots allt bara 39 kvadratmeter, hur mycket kan det bli?

Jag ska sälja pärlan. Jag har bestämt mig nu. Jag var på verkstaden igår och det var lite för mycket att fixa med och det avgjorde beslutet. Tur man har en bror. En bror som är bra på att sälja :) Så han ska hjälpa mig och det känns jätteskönt! Frågan är bara vad vi ska köpa för ny bil. Blocket är välbesökt i dessa dagar. Jag ska nog slå en signal till T2 och kolla av hur det funkar med lån och sånt. En sak är konstig; en bil som räknas som miljöbil i Gbg är inte alltid en miljöbil i Sthlm? Är det vid Laxå den blir en "icke-miljöbil" då? Märkligt.

Igår när jag gick från bilen hörde jag en liten bit av två tonårstjejers konversation. Den löd:
"–Alltså, jag hatar rutiner.
– Mmmm
– Alltså, jag jobbar ju inte. Jag går ju i skolan. Fast ... jag går ju liksom inte i skolan. Och ändå är hela jävla livet bara en massa rutiner! Det är samma sak hela tiden. RUTINER!
– Mmmmm."

Jag undrar hur hon ser på sitt liv när hon är 35 år.

Nu spontankräktes Viggo på golvet. Hej hej.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I gbg är en bil miljöbil bara för att den drar mindre bensin. Alltså har miljöbilar i gbg inget att göra med att de går på miljövänligare alternativ bara att de drar mindre av det miljöovänliga alternativet. Vi kommer ju inte bli av med bensinen om vi fortsätter tillverka bensindrivna bilar. I och för sig innehåller ju Etanol E85 bensin den med... Häst och kärra! Prosit!

Anonym sa...

Jaha, det var det som var grejen. Du ska sälja Pärlan. Men, du! Nu kan du ju köpa en riktig bil - en Mazda!!! (fast du får inte köpa en Mazda 3)

Anonym sa...

Och nu spontankräktes Jörgen på golvet...