lördag, november 04, 2006

lördag

Helg! Underbart slönt att vakna upp till en lördag som inte är späckad av uppgifter. Ikväll ska jag gå på Halloweenfest hos Jonas och de festerna brukar inte vara blygsamma, det ska bli riktigt kul! Man kan ju klä ut sig på många olika sätt. I år ska jag vara läskig på ett lite annorlunda sätt. Ni vet, sådär medelålders-klädd-i-leopard-från-topp-till-tå-läskig. Jag ska föreställa Kåta Gun från Kvarteret Skatan. Har ni inte sett denna underbara varelse, gå in på Svt.se och se henne! Givetvis pratar hon klingande Malmö-dialekt. Så, jag antar att dagens bekymmer består av att hitta ett rött nagellack, prova ut pumps i mammas garderob och att packa några flyttlådor.

Igår var jag hemma hos Mariette och Lukas, jättemysigt! Lucas var rätt förbannad när jag kom, han var visserligen nybadad och snygg, men hungrig som bara den. Men när han väl fick flaskan i mun var han lugn som en filbunke igen. Mariette bjöd på pestobakad laxfilé med pressad potatis och örtsås... ljuvligt gott! Det var mysigt att få ha Mariette för mig själv hela kvällen :)

En udda upplevelse i badrummet denna morgon; hårsprayen fastnade i läget spruta-för-fullt och det tog ett tag innan snåljåpen i mig insåg att jag inte kunde låta allt hamna i håret utan var tvungen att vända den in i duschen. Visst, slöseri, men det krävdes en Mc Gyver operation för att kränga av "hatten" på burken och få den att sluta spruta. Men det gör ju inget att det blåser mycket ute idag, min frisyr håller!

Nej, nu protesterar magen, FRUKOST! Jag får ge mig ut ur lägenheten och leta föda.

Hej, hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser fram emot några riktigt läskiga bilder på Gun här på bloggen...