söndag, november 05, 2006

Straffet




Jag är snart 28 år. Och jag har fortfarande inte lärt mig att om man dricker för mycket på kvällen så får man lida dagen efter. Jag menar verkligen LIDA. Idag har jag varit patetiskt baksjuk. Det var inte förrän framåt 3-snåret som jag slutade dra långa djupa andetag och jag kunde gå till köket utan att behöva sätta mig och vila. Vid halv fyra kund jag klä på mig.

Efter ett samtal med Johan som peppade mig att gå ut kom jag i alla fall in i duschen och sedan bar det iväg för dagens uppdrag: köpa pizza! Ni som känner mig vet att jag äter pizza ungefär 4 gånger om året. Idag var det dax.

MEN jag hade ju väldigt roligt igår! Det var förbluffande lätt att ikläda sig rollen som Kåta Gun och till min stora glädje var det flera på festen som kopplade direkt när jag på bred skånska presenterade mig som "Gon". Jonas hade i vanlig ordning gjort jättefint i lägenheten. Bara entrén var en upplevelse, gammal cirkusmusik strömmade ur ingången och cirkusskylten satt på plats. Det var otroligt trevliga människor, skön musik och helt enkelt .... underbart! Så, ja, det var värt årets baksmälla.

Nu när jag äntligen har nyktrat till ska jag åka till Jörgen och Oscar och kolla på Lost! Det är belöningen för dagens lidande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... Snyggbilder. Jag vill se fler!

L8 sa...

Du var mig en snabb en att kolla! Jag tar med mig fler bilder till jobbet imorgon. Tack för ikväll!

Anonym sa...

Tack själv!!! Vääääldigt trevligt hörru.

Anonym sa...

Nice! Jag vill också se fler bilder! Hoppas att du glömt bort din bakfylla tills på lördag...