tisdag, november 21, 2006

PC

Två dagar. Två dagar att njuta av att bo med Johan! Två dagar att hata Pc! Jag ber om ursäkt till er som jag redan högljutt har klagat inför, men för er andra: Jag sitter på en PC på jobbet!!! Jag hatar det! Jag vet, hata är ett starkt uttryck, men jag trivs verkligen inte alls med det. Jag trycker på fel knappar, jag hittar inte i mappstrukturen, jag blir arg och irriterad när det jävla "start-fönstret" dyker upp så fort jag av ren rutin trycker på kringlan. Till saken hör att jag skulle ha suttit på en Mac, men det blev något krångel med nätverket. Så jag var liksom inte beredd på detta. Mina nya arbetskompisar är verkligen söta, de hjälper mig med alla mina tusen frågor, ger mig länkar till program som man kan ladda ner för att pc:n ska se ut som en Mac i möjligaste mån. Men det är ju lik förbannat en jävla pc! Cp.

Hur som helst, för övrigt går det väl bra. Jag har väl packat upp ca 6-7 flyttlådor. Inte så mycket alltså. Det blir att jag springer till kartongrummet (it used too be the dining-room) och letar efter det jag behöver just för stunden. Men jag blir i alla fall väldigt lycklig när jag hittar det jag söker. Hitta de grå kuverten blan 23 flyttlådor kan man se som en utmaning.

Jag har hittat kamerasladden! Så här kommer som utlovat lite bilder både från flytt och Paris. tack Henrik för restaurangtipset i paris, det var jättegott! Ni ser även hur trött Viggo blev av att flytta...






2 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter du på en PC på jobbet??? Känns inte vidare ergonomiskt. Tycker du ska prata med chefen och be honom/henne fundera på om du inte är värd en åtminstone hyfsad kontorsstol.

Anonym sa...

Hö, hö kul .... Det här är faktiskt ingenting att skämta om!