onsdag, november 29, 2006

Träna eller inte träna, det är frågan

Jag letar gym. Ja, inte för att det råder någon brist på dessa i Stockholm, tvärtom, det finns många. Men det skall ju kännas bra. Och det skall ju ligga nära hemmet. Eller nära jobbet.

Idag har jag provtränat på SATS. Jag var inne hos dem igår och frågade lite och givetvis, jag hann inte säga mer än att jag var nyinflyttad så satt jag i ett eget litet kontor med en säljare. De är så sjuuuukt på. Vi dividerade lite huruvida det är för deras skull eller kundens som det kostar lika mycket att köpa ett årskort som att betala via autogiro ( det brukar ju löna sig att köpa årskort). Till slut klämde hon ur sig en gratisträning som jag tacksamt tog emot. Puh, hon var jobbig tänkte jag, men nu är det över.

Där trodde jag fel. Vem ringer på min mobil idag på jobbet, om inte "Sara från SATS"?! –Jag tänkte bara kolla så att du är laddad inför träningen ikväll (!). Hur tror du det kommer att gå? De höga intelligensfrågorna haglade. Något chockad över min nya stalker svarade jag att jag hoppas att det kommer gå bra.

Det gick ganska bra. Ledaren var faktiskt inte så himla bra, men jag vet att SATS brukar ha hög kvalité på sina ledare. Det svåra var att smita förbi "Sara från SATS" som stod och lurpassade i dörren. Men jag lyckades!!!

Nästa på tur att testas är Sturebadet. Även där har jag en gratis träning. Och där ingår kläder och badrock! Halleluja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller så börjar du träna på Sats i Göteborg...