onsdag, november 15, 2006

Bridge

Klockan är halv sju på morgonen. Gårdagen var ganska slitig. Jag har semester. Jag sover. Tills Viggo inte vill sova mer. Krafs, krafs på sängkanten. Jag väntar lite med att öppna ögonen. Han kanske ger sig tänker jag. As if... Dessutom krafsar han av någon konstig anledning ALLTID på Johans sida av sängen. Varför?! Johan har aldrig plockat upp honom i sängen och ändå är det där han krafsar först? Jag hör ett tyst och kontrollerat "gå och lägg dig". Tyst. Tick, tick, tick... klorna mot trägolv och han kommer till min sida istället. Där får han givetvis napp. Upp i sängen och kura intill. Gött. Han kanske somnar om. Eller hur. 5 sekunder senare flämtas det 3 cm från mitt ansikte. Det är dags att gå upp.

Idag har jag insett hur dyrt det är att parkera i stan innan man får boendeparkering. Och boendeparkering kan man inte få om man inte har registrerats som ägare till sin nya bil och man inte hunnit bli skriven på den nya adressen. Lite pyssel med samtal till adressändring och Trafikkontoret har det blivit. Med lite tur kan jag fixa det imorgon. Annars kommer det att springa iväg några hundralappar till innan vi har passerat fredag. En riktigt bra sak här är dock att man inte betalar någon parkering vardagar efter kl 17 och helgerna är fria.

Imorgon åker mamma och jag till Paris! Vi ska vara där till söndag så det kommer att bli en hel del god mat och flanerande. Det blir nog ganska mycket spaning på inredning kan jag tänka. Tyvärr har ju mamma skadat foten varpå hon inte kan gå så mycket, men vi får väl utnyttja att det går att åka taxi till rimliga priser. Henrik på Trigger har tipsat oss om två bra ställen att äta på, så dem ska vi nog testa.

Vi åt förresten lunch på "hallen" idag :) Bredvid oss hamnade två riktiga Östermalmstanter. Jag hörde en del av deras konversation: –Det var synd att Astrid dog. –Jasså, varför det? (!) –Hon var ju väldigt bra på bridge! ... Hon var ju med i Lidingöklubben vet du.

1 kommentar:

Anonym sa...

Calvados klapp klapp klapp, Calvados klapp klapp klapp!